Vikarierande Husfru
Om tjänsten…
För att på bästa sätt möta upp hotellets behov inför årets slut, 2025 och framåt, söker vi nu en vikarierande husfru. Tjänsten är ett vikariat med goda förutsättningar för en tillsvidaretjänst i en ledande roll, även efter avslutat vikariat.
I rollen som husfru är du drivande och delaktig i avdelningens alla uppgifter.
Du har ett nära samarbete med receptionens team, bokningssystem och personalsystem, för att upprätthålla rätt schemaplanering samt ansvars- & arbetsfördelning inom avdelningen.
Du ingår i ett team av både tillsvidareanställd personal och extraanställd personal.
Du leder teamet i den dagliga driften, som består av tydliga rutiner om och hur hotellrum/salar städas för att överensstämmas med företagets kvalitetskrav. Det arbetet sker löpande samtidigt som du är en del i den dagliga driften som i huvudsak består av:
* Arbetar både administrativt och operativt med personal, rutiner och kvalitetssäkring.
* Städar och förbereder i huvudsak hotellrum, allmänna utrymmen i matsal, hotell & SPA.
* Hantering och tvättning av frotté/linne.
* Bäddning, putsning av ytskikt och rengöring.
Då vi gästas av huvudsak par och är ett stillsamt hotell utan evenemang är städningen som regel av lättare karaktär och handlar till stor del om att vårda den exklusiva interiören som är ett genomgående tema på hela hotellet. Hos oss ligger tyngden på detaljerna och just detaljer är ett flitigt återkommande ledord i tjänsten.
Du har en återkommande kontakt med hotellets reception och möter ofta gäster i ditt arbete.
Arbetet är förlagt till morgon och dag då alla hotellrum ska vara färdiga kl.15:00 för nya gäster och deras upplevelser.
Om dig…
Vi tror att du har en brinnande passion för gästupplevelsens alla led och värdesätter vikten av att arbeta med kvalité.
Du är en person som sätter laget framför jaget. Är strukturerad och har erfarenhet av att både leda och arbeta i grupp. Stora delar av arbetsmomenten kräver att du är initiativtagande och kunna fatta självständiga beslut inom ramen för hotellets kravprofil.
Dina personliga egenskaper kommer att spela en central roll. Vi ser att du är flexibel & prestigelös inför arbetsuppgifterna och gentemot dina kolleger och ledning.
Vid högt tempo har du egenskapen att leverera god kvalité & arbeta strukturerat, samtidigt som du är lyhörd & uppmärksam på dina kollegers behov.
Du gillar att arbeta med ett starkt varumärke i en dynamisk miljö med personal från många olika kulturer.
För att trivas i tjänsten krävs att du har en god erfarenhet från hotell/lokalvård, då du kommer vara en viktig del av Housekeeping som består av ca 15anställda, både tillsvidare och extra ingår i teamet.
Du bör ha passion för att leda och inspirera personer. Det faller sig naturligt att ditt driv och engagemang smittar av sig på din avdelning och på personer i din nära omgivning.
Goda språkkunskaper i svenska och engelska är ett krav. Övriga språk ser vi som meriterande och en styrka då vi arbetar aktivt med att vara en mångsidig kulturell arbetsplats.
Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare och vi tror att du känner igen dig i följande; Du är strukturerad, flexibel och bra på att ta initiativ. Mötet mellan dig och gäster är professionell och personlig. Du är nyfiken, har tålamod och en lösningsorienterad attityd, dessutom har du alltid ett glatt humör och en stor portion sunt förnuft.
Du skapar engagemang, glädje & stolthet och dina medarbetare respekterar dig för att du är omtänksam och driven.
Våra gäster har höga krav & vi tror att du trivs i rollen som möter detta.
Information…
Sista ansökningsdagen är den 4 november. Urval och intervjuer kommer att behandlas löpande & tjänsten kan därmed tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Tjänsten omfattar heltid.
Du sänder din ansökan till oss via mail, rosanna@akerblads.se, vid frågor som berör tjänsten är du varmt välkomna att kontakta oss på samma adress som ovan.
Varmt välkommen med din ansökan & vi hoppas du kommer att trivas i vårt team.