Konferens- &  arrangemangsansvarig Tillsvidare, Heltid

Företaget…
Åkerblads Hotell & Gästgiveri är ett familjeägt företag som varit i familjens ägor sedan 1400-talet. Idag arbetar 19:e-22:a generationen Åkerblad med ett starkt 50-manna team för att erbjuda gästerna en oförglömlig upplevelse.

Åkerblads Hotell & Gästgiveri består av 73 unika och personligt inredda gästrum samt ett Gästgiveri som erbjuder lokalt producerade råvaror av hög standard och klass för såväl weekendgäster som konferensgäster. Hotellet är idag klassificerat med fyra stjärnor och har siktet inställt på ständig utveckling där kvalité är en av hörnstenarna.
Vårt senaste tillskott i företaget är vår Spaavdelning där vi erbjuder 3 terapeutrum, 1 duo behandlingsrum, 1 hydroterapibad samt en spasvit, med egen bubbelpool och bastu. Spaavdelningen erbjuder även en nybyggd del med utomhuskälla och loungedel där poolbaren erbjuder svalka för gästerna. Gymmet, bastu och de exklusiva omklädningsrummen får under hösten sällskap av ett helt nytt poolområde.

Dina arbetsuppgifter…
I din roll som konferens- & arrangemangsansvarig följer du gruppen från det att förfrågan inkommer till fakturering. Du är kundens kontaktperson under hela planeringsstadiet & skapar därför en trygg relation med den blivande gästen. Våra avdelningschefer förser dig med material som kunden efterfrågar & du paketerar en helhetslösning mot företaget eller den privata gästen. Exempel på uppdrag är konferenser, bröllop & födelsedagar.
I tjänsten förekommer säljarbete mot nya kunder på marknaden, samt upprätthållande av goda relationer med våra återkommande vänner.
Arbetet kräver snabba beslut & skyndsam återkoppling till gästerna, både via mail & telefon.

Under lågsäsong på mötesmarknaden, dvs. sommarmånaderna & högtidshelger är ditt arbete förlagt till hotellets reception. Det är därför viktigt att du har god insyn i receptionens arbete, stor vikt av detta kommer att förläggas vid din introduktion.

Som ansvarig för möten & arrangemang ingår du i företagets ledningsgrupp & arbetar nära receptionschefen & ägarfamiljen.

Om dig…
Vi ser att du har en god erfarenhet från hotelldrift, Microsoft office & outlook.
Goda språkkunskaper i svenska & engelska är ett krav. Övriga språk ser vi som meriterande, så även kännedom om bokningssystemet Jupiter.
Det viktigaste för oss är att vi finner rätt medarbetare, vi tror att du känner igen dig i följande.

Du är strukturerad, flexibel & bra på att ta initiativ som leder till att vi kvalitetssäkrar vårt dagliga arbete. Du känner stort ansvar för ditt arbete, är professionell & personlig i mötet med gäster & kollegor. Du är nyfiken, har tålamod & en lösningsorienterad attityd, dessutom har du alltid ett glatt humör & en stor portion sunt förnuft som förstärker vårt arbete med det personliga värdskapet.
Som person har du lätt att få folk med dig och genom din närvaro skapas en positiv & effektiv arbetsmiljö.

Information…
Sista ansökningsdagen är den 24 september 2023, ansökningarna kommer att behandlas löpande & tjänsten kan därmed tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Du sänder din ansökan till oss via mail, rosanna@akerblads.se, vid frågor som berör tjänsten är du varmt välkomna att kontakta Rosanna Åkerblad, Hotellchef på 0247-508 00.

Varmt välkommen med din ansökan & vi hoppas du kommer att trivas i vårt team.